دوره آموزش طراحی لوگو

3,200,000 تومان
0فروش
3,200,000 تومان

دوره آموزش طراحی لوگو

واژه لوگو یک کلمه لاتین به معنای آرم و نشانه است و در واقع یک نشان گرافیکی است که شامل تصویر یا نوشته و یا ترکیبی از هر دو می باشد که نمایانگر کسب و کار و سازمان شماست و کاربردی ترین شیوه برای معرفی برند شما می باشد .شما با یک طراحی خلاقانه با داشتن یک نماد مختصر می توانید خود را به خوبی در اذهان عمومی ثبت کنید .

هدف اصلی شما باید جذب حداکثری مخاطب در کمترین زمان ممکن باشد و با استفاده از رنگ و طراحی نشانه ها مخاطب را به کسب و کار خود جذب کنید .

ویژگی های یک لوگو استاندارد

  • مینیمالیسم و سادگی

مینیمالیسم به این معناست که شما با استفاده از کمترین عناصر جهت ارتباط مخاطب با هویت برند تجاری خود استفاده کنید .این موضوع از این جهت حائز اهمیت است که بتوان در صورت لزوم طرح لوگو را جهت تبلیغ روی اتوبوس ،پوشاک ( تی شرت و کلاه ) ،وب سایت و یا تلویزیون قرار داد .معمولا افراد برای رعایت این المان از رنگ های سیاه و سفید در اندازه های مختلف طراحی استفاده می کنند .

۱۰۰ ساعت آموزش مفید

بیش از 50 ساعت آموزش کاربردی در ۱۴ بخش مختلف از راه‌اندازی سایت تا رساندن آن به درآمد

450 دانشجو

بیش از ۶۰۷ دانشجو تاکنون در این دوره شرکت کرده و کسب‌و‌کار اینترنتی خود را راه‌اندازی کرده‌اند.

یادگیری آنلاین

بلافاصله پس از پرداخت هزینه دوره، فیلم‌های دوره را دانلود کرده و به‌صورت آنی یادگیری را شروع کنید.

پشتیبانی واقعی

می‌توانید از طریق پنل کاربری سوالات خود را ارسال کنید تا پشتیبانان و مدرس دوره به شما پاسخ دهند.

  • رعایت اصول زیبایی شناختی

بیشتر نشانه ها به صورت سمبلیک یا تایپوگرافی و یا ترکیبی از هردو می باشند به همین دلیل برای بیننده جذاب و چشمگیر هستند .

  • مرتبط بودن ایده و هویت برند

ایده ای که در طراحی نشان خود بکار می برید باید گویای هویت و اهداف کسب و کار شما باشد.به گونه ای که بیشتر ویژگی و مشخصه های کار شما در این آرم بگنجد و اگر شما در این زمینه درست عمل کنید مخاطب بدون اینکه با کسب و کار شما آشنایی داشته باشد قادر خواهد بود ماهیت شما را تشخیص دهد .پس می توان گفت که نمادها در برقراری ارتباط با مخاطب بسیار قدرتمند هستند و حتی با بهره گیری درست و بجا از اصولی چون روان شناسی رنگ ها می توان در این زمینه بطور موثرتری هم ظاهر شد .

  • قابلیت ماندگاری در اذهان عمومی

یکی دیگر از ویژگی های مهمی که در طراحی نشان و لوگو باید مد نظر داشته باشید ،به یاد ماندنی بودن آرم شماست .توجه کنید برای رسیدن به این هدف باید بتوانید در مخاطب حس خوبی را القا کنید و بدین ترتیب لوگو خود را در ذهن مخاطب حک کنید .

انواع لوگو و آرم

لوگوها معمولا ترکیبی از تصاویر و تایپوگرافی هستند که هرکدام حس متفاوتی را در مخاطب ایجاد می کند و چون اولین چیزی است که مخاطب در ارتباط با حرفه شما با آن برخورد می کند ،باید دقت کنید که به درستی بیان شود .

به طور کلی هفت نوع لوگو داریم که هرکدام مزایای منحصر به فرد خود را دارند که در ادامه به شرح هر کدام خواهیم پرداخت.

سمبل ها

لوگو سمبلیک یا نمادین دارای یک ظاهر کلاسیک و رسمی است که در آن معمولاً تایپوگرافی همراه با نمادها یا عناصر تزئینی چون خط ،ستاره و.. که کامل کننده تایپوگرافی است ،می باشند .از این نشان ها به دلیل ظاهر رسمی بیشتر در مدارس و سازمان ها استفاده می شود در این لوگو ها از جزئیات بیشتری چون خطوط ظریف و تصاویر کوچک استفاده می شود .

لوگوها

لوگوهای که با استفاده از کلمات اسم شرکت را نشان می‌دهند و به عنوان workmark شناخته می شوند جز این دسته قرار می گیرند .بدیهی است که آرم ها بر فونت و تایپوگرافی تکیه دارند و تمرکز آن ها برروی اسم کسب و کار است که از جمله آن ها می توان به کوکاکولا و گوگل اشاره کرد .

در نظر گرفتن مواردی چون شکل ،فونت ،رنگ در تایپوگرافی گرافی بسیار حساس است و باید به آن توجه ویژه داشت .

لوگوهای مونوگرام

لوگو مونوگرام نسبت به آرم تفاوت های زیادی دارد .این سبک نام شرکت شما را ماندگار و خوانا میکند به عنوان مثال خوانایی HBO  نسبت به Home Box Office بسیار بهتر و راحت تر است .پس باید در نهایت خلاقیت حروف را طراحی کرد که تلفظ بهتری داشته باشند و طراح باید برای این کار ابتکار عمل کافی داشته باشد .معمولا در دنیای مد از این لوگو بیشتر استفاده می شود .

آرم های تجاری

در این نوع لوگو از تصاویر استفاده می شود که نشانگر برند تجاری شرکت شماست .در این مورد باید به گونه ای عمل کنید که  برای مشتری از هر طیفی قابل تشخیص و شناسایی باشد .بهترین مثال در این زمینه آرم تجاری کمپانی اپل می باشد که لوگو آن نشان دهنده اسم و هویت شرکت به معنای واقعی کلمه است .در این نوع از طراحی لوگو معمولا بیشتر از علامت های تصویری به جای کلمات بهره می برند .

 

لوگو انتزاعی

در این نوع طراحی لوگو از اشکال هندسی استفاده می شود به گونه ای که نشان دهنده نام تجاری شرکت باشد . خلاقیت شما در طراحی لوگو  باید به قدری باشد که برند شرکت را در یک تصویر واحد و به صورت یونیک به مخاطب ارائه دهد که از بارزترین نمونه های آن می‌توان به لوگو شرکت هابی چون آدیداس ،نایک ،پلی استیشن و.. اشاره کرد .

در اینجا شما با استفاده از رنگ و فرم ،فعالیت اصلی شرکت خود را به مخاطب نشان می دهید و از همان ابتدا کار با ایجاد شناخت فوری می توانید برند تجاری خود را از دیگران متمایز می کنید  .

 

اشکال یا شکلک ها

در این نوع از لوگو به نقاشی از یک کاراکتر انسانی یا یک شخص خاص پرداخته می شود که متفاوت از استفاده از تصاویر و نمادهاست .در این مورد مخاطب از نظر بصری جذب چهره انسانی می شود چرا که این طراحی  حس مثبتی را با لوگو شما پیوند می‌زند .از این نوع لوگو به دلیل انعطافی هم که دارد معمولا در تیم های ورزشی ،برندهای مواد غذایی و همچنین شرکت های خدماتی استفاده می شود .

 

لوگوهای ترکیبی

با ترکیب انواع مدل های لوگو گفته شده در بالا می توان لوگوهای خلاقانه ای طرح کرد که تخت عنوان لوگوی ترکیبی نامیده می شوند .که دارای انعطاف خوبی است و معمولا برای برندهای جدید توصیه می شود .نمونه این لوگو را می توان در طراحی نشان شرکت Dove مشاهده کرد که ترکیبی از کلمه و شکل پرنده می باشد .

چگونه می توان در مسیر طراحی نشان قرار گرفت ؟

شما با یادگیری تکنیک ها و مهارت های جدید باید تخصص خود را ارتقا دهید و ضمن داشتن ذوق هنری و خلاقیت این مسیر را آغاز کنید .همچنین شما باید اطلاعات کاملی از رسانه های آنلاین و روحیه انجام کار گروهی و یا ظرفیت انجام کار بر روی بیش از یک پروژه رابه طور همزمان  داشته باشید و با بهره گیری از نرم افزارهایی چون Corel draw،Adobe illustratorو.. اشکال و لوگوهای خلاقانه ای را طراحی کنید .

“مدرسه همای هنر  با داشتن سال ها تجربه و سابقه درخشان در حوزه آموزش هنرجویان جهت کسب مهارت و تخصص بیشتر با دعوت از اساتید مجرب در این زمینه دوره های غیر حضوری طراحی نشان یا لوگو را برگزار می کند و در آخر هر دوره گواهی مدرک معتبر از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی قابل ترجمه به هنرجویان اعطا می گردد.”

سوالات متداول دانشجویان

طراح برای بیشتر کردن آزادی انتخاب مشتری دو یا سه طرح پیش از شروع پروژه اصلی در اختیار وی قرار می دهد که دارای تنوع هم هستند و می توان طرح نهایی را از بین آن ها انتخاب و درباره آن اظهار نظر یا اعمال تغییرات کرد .

در صورتی که پیگیری کار مستمر باشد و ترافیک کاری طراح زیاد نباشد به طور میانگین بین سه روز تا یک هفته زمان لازم است که طراح لوگوی شما را طراحی کند .

خیر ، لوگویی که کپی شده از طرح های دیگری است قابل ثبت نمی باشد و عملا ارزش برند شما را هم پایین خواهد آورد .

طراح کاربری به عنوان یک مهارت زمانی شما در ان تبدیل به یک متخصص شوید میتواند به شدت برای شما در آمد زا باشد اما برای فراگیری آن هزینه زیادی بابت شهریه نیاز ندارد و شما می‌توانید با یک مبلغ کم صاحب این مهارت فوق العاده شوید.

طبق تعرفه های انجمن صنفی طراحی گرافیک ، هزینه لوگو های مختلف اعم از تصویری ،نوشتاری و…با هم تفاوتی ندارد .در غیر این صورت باید به اصالت طرح شک کرد!

معمولا طی روند ثبت لوگو می توانید به پاسخ این پرسش برسید چرا که در صورت کپی بودن طرح نمی تواند آن را ثبت کنید .اگر تمایل دارید قبل از ثبت لوگو از این موضوع مطلع شوید می توانید به تیم های تجزیه و تحلیل لوگو مراجعه کنید و منتظر نتایج از سمت آن ها باشید .

5/5 (5 نظر)
سر فصل های دوره آموزش طراحی لوگو

شما را با اصول، قواعد و شرایط دوره آموزش طراحی لوگو آشنا خواهیم کرد.

آشنایی با دسته بندی انواع نشانه تمرین

انواع نشانه

خصوصی
این درس خصوصی است. برای دسترسی کامل به دروس باید دوره را خریداری کنید.

کار با فرم ها و اشکال هندسی جهت ساخت نشانه های انتزاعی تمرین

فرم ها و اشکال هندسی

خصوصی
این درس خصوصی است. برای دسترسی کامل به دروس باید دوره را خریداری کنید.

آموزش انواع تکنیک های ساده ساز ی تصاویر و عناصر تمرین

تکنیک های ساده ساز ی

خصوصی
این درس خصوصی است. برای دسترسی کامل به دروس باید دوره را خریداری کنید.

معرفی انواع خطوط و استفاده از قابلیت آنها در نشانه مقاله

انواع خطوط

خصوصی
این درس خصوصی است. برای دسترسی کامل به دروس باید دوره را خریداری کنید.

طراحی تک حرف فارسی و کاربرد آنها در نشانه تمرین

تکحرف فارسی

خصوصی
این درس خصوصی است. برای دسترسی کامل به دروس باید دوره را خریداری کنید.

روش های ساخت نشانه های تلفیقی/ترکیبی تمرین

نشانه های تلفیقی/ترکیبی

خصوصی
این درس خصوصی است. برای دسترسی کامل به دروس باید دوره را خریداری کنید.

آم وزش تکنیک های ایده پرداز ی و تحلیل موضوع تمرین

تکنیک های ایده پرداز ی

خصوصی
این درس خصوصی است. برای دسترسی کامل به دروس باید دوره را خریداری کنید.

هنوز هیچ دیدگاهی نوشته نشده است

اولین کسی باشید که دیدگاهی می نویسد “دوره آموزش طراحی لوگو”